Sabtu, 24 Mac 2012

Geran Tanah Tahun 1911



Geran tanah yang diregister pada 22 Julai 1911 di mukim Telang Kuala Lipis menunjukan nama moyang kami Menteri Lebih bin Menteri Selamat.

6 ulasan:

bani Jawi berkata...

Geran tanah..yg berigister ats nama moyang aku pong macam tu jugak..
Aku ..mik bin mat bin usoh bih mentri lebih bin mentri selamat......

Awanama berkata...

usoh tu ada 4 adik beradik 1. Ahmad,2 Tukang Kasim, 3 yaccob(bujang sampai ke tua)dan 4 Mandak Lempik

Unknown berkata...

mandak lempik tu moyang aku....mandak lempik-lijah-abdul rashid-aku....anak2 lempik menetap dari kg lubok ara hingga ke kg barus

Awanama berkata...

Aku (SHAIDAN B MOHAMED)...YAMAH BT TUKANG KASSIM B MENTERI LEBIH B MENTERI SELAMAT...
Aku ada geran tanah yg diberi bahagian tanah kpd mak...dari penama aki aku...Tukang Kassim B Menteri Lebih....

Unknown berkata...

Nan....aok respon lah ye....hehe

Nan Zul berkata...

Geran ni aku tak tahu tanah kat mana, tapi aki aku Ansah simpan geran aja sebab tukang kassim gadai tanah kat dia hanya pegang geran hingga apok aku pulak pegang hingga pada aku. Aku tak penting pasal tanah ni yg penting bukti nama aki kita Menteri Lebeh bin Menteri Selamat.